Datums 8. janvāris, 2026 – 20. marts, 2026
LaiksVisu dienu
Vieta Dažādi

Pieteikšanās termiņš ir beidzies

Tehnoloģiju pratība dihgitalo pakalpojumu veidošanā

Valsts administrācijas skolas Digitālā akadēmija aicina pieteikties mācību programmai  “Tehnoloģiju pratība digitālo pakalpojumu veidošanā”.

Mācību programma palīdzēs dalībniekiem apgūt, kā digitālās tehnoloģijas izmantot modernu, efektīvu un lietotājam pielāgotu pakalpojumu izstrādē publiskajā pārvaldē. Izzinās digitālo procesu, produktu un pakalpojumu būtību un dzīves ciklu, apgūs lietotājcentrētas pieejas un digitālā dizaina principus, kā arī mācīsies praktiski izmantot rīkus datu ievākšanai, analīzei un testēšanai.

Programmā tiks attīstītas prasmes sabiedrības līdzdalības nodrošināšanā, digitālās piekļūstamības plānošanā, datu aizsardzības ievērošanā un pārmaiņu vadībā. Mācību procesā dalībnieki sagatavos un prezentēs savu digitālā pakalpojuma koncepciju vai prototipu. Noslēgumā dalībnieki apgūs digitālās līderības un transformācijas vadības pamatus – kā efektīvi plānot un īstenot pārmaiņas, vadīt ieinteresēto pušu iesaisti, mērīt rezultātus un stratēģiski virzīt digitālās iniciatīvas.

Mācību norise: 

Jaukta tipa: klātienes un tiešsaistes lekcijas. Šī mācību programma neparedz iespēju pieteikties atsevišķiem moduļiem. 

Dalībnieku skaits grupā: līdz 20 peronām.

Kam kurss paredzēts?

Kristiskās jeb atslēgas amatu lomas pārstāvjiem - publiskās pārvaldes digitālo pakalpojumu eksperti, procesu, produktu un pakalpojumu digitālās pārveides vadītāji, procesu, projektu un produktu vadītāji, digitālo risinājumu veidotāji. Kā arī sadarbības lomu pārstāvji – lietotājpieredzes speciālisti, satura veidotāji, komunikācijas speciālisti, IT atbalsts, datu analītiķi.

Atbildīgs par digitālo pakalpojumu plānošanu, dizainu un ieviešanu, nodrošinot lietotājcentrētu pieeju, ērti pieejamu digitālo pakalpojumu attīstību un atbilstību sabiedrības vajadzībām.

Mērķi un uzdevumi: 

  1. Attīstīt lietotājiem draudzīgus, efektīvus un integrētus digitālos pakalpojumus.  
  2. Veicināt  pakalpojumu pārveidi atbilstoši dzīves situācijām (“life events-based approach”).  
  3. Nodrošināt vienotus dizaina un pieejamības standartus iestādē.  
  4. Iesaistīt sabiedrību un citas ieinteresētās puses iestādes pakalpojumu pilnveidē digitālajā vidē. 

Sasniedzamie rezultāti:

  1. Jauni vai pārveidoti digitālie pakalpojumi atbilstoši lietotāju vajadzībām. 
  2.  Uzlabota digitālo pakalpojumu pieejamība un lietojamība. 
  3. Saskaņotas lietotāja pieredzes dažādās platformās (ja attiecināms). 
  4. Augstāka iedzīvotāju un uzņēmumu apmierinātība ar publiskajiem digitālajiem pakalpojumiem. 

Amatu piemēri, kas atbilst lomai: 

  • Pakalpojuma vadītājs, procesa īpašnieks, produktu vadītājs,
  • Digitālās transformācijas vadītājs pakalpojumu jomā,
  • Pakalpojumu digitalizācijas attīstības vadītājs,
  • Digitālo pakalpojumu attīstības vadītājs,
  • E-pakalpojumu attīstības koordinators,
  • Digitālās pārveides projektu vadītājs,
  • Digitālās inovācijas eksperts pakalpojumu jomā,
  • Pakalpojumu dizaina un digitalizācijas vadītājs,
  • Digitālās pārvaldības pakalpojumu attīstītājs,
  • Lietotāju vajadzībās balstītu e-pakalpojumu vadītājs,
  • Digitālās transformācijas koordinators iestādē.
Kompetenču profils:
1.3. Datos balstītu lēmumu pieņemšana  III Padziļināts
2.3. Digitālā koprade  III Padziļināts
2.4. Sabiedrības iesaiste digitālajā vidē  III Padziļināts
3.5. Lietotājcentrēta pieeja  IV Eksperta
4.1. Kiberhigiēna  III Padziļināts
4.4. Personas datu un privātuma aizsardzība  III Padziļināts
5.1. Digitālā līderība  III Padziļināts
5.2. Vajadzību un iespēju pārvaldība  III Padziļināts
6.3. Projektu vadība  III Padziļināts

Pēc programmas apguves dalībnieki:

  • pārzinās digitālo pakalpojumu dzīves ciklu un digitālo pakalpojumu principus;
  • pratīs pielietot lietotājpieredzes un koprades metodes dažādām mērķgrupām;
  • pārzinās lietotāju datu iegūšanas, analīzes un kiberhigiēnas pamatprincipus;
  • pratīs izstrādāt datu aizsardzības plānu un nodrošināt ētisku MI izmantošanu;
  • pārzinās digitālās līderības, galveno snieguma rādītāju (KPI) un pārmaiņu vadības rīkus;
  • pratīs vadīt pakalpojuma digitālās transformācijas projektu līdz funkcionālam prototipam.

*Projekta mērķa auditorija ir valsts tiešās pārvaldes un neatkarīgās iestādes, kā arī pašvaldību administrācijas, iestādes un aģentūras. Mērķa auditorijas pārstāvji par dalību saņems sertifikātu. 

Ja rodas kādi jautājumi vai nepieciešama papildu informācija, lūdzu, sazinieties ar mums, rakstot uz digitala.akademija@vas.gov.lv


Pasākums organizēts un finansēts ES Atveselošanas fonda projektu Nr.2.3.2.2.i.0/1/23/I/VARAM/001 "Publiskās pārvaldes digitālā akadēmija" ietvaros.

Saistītas tēmas