Aizvadītas mācības par lojalitātes un reputācijas nozīmi publiskajā pārvaldē

Lojalitāte un reputācija ir publiskās pārvaldes stūrakmeņi – tie veido sabiedrības uzticības pamatu un stiprina valsts pārvaldes institūciju caurskatāmību un leģitimitāti. Taču ko šie jēdzieni nozīmē praksē un kā izvērtēt, vai darbinieks ir lojāls un ar nevainojamu reputāciju? Šis jautājums tika apskatīts februārī notikušajā vebinārā “Lojalitātes un reputācijas izvērtēšana publiskajā pārvaldē: kritēriji, riski un tiesiskās sekas”.

Pasākuma dalībnieki uzzināja kāda ir lojalitātes un reputācijas ietekme un normatīvo aktu prasības, kādi tiesiskie riski un sekas var rasties no reputācijas problēmām vai lojalitātes zaudēšanas, kādi kritēriji tiek izmantoti lojalitātes un reputācijas izvērtēšanai, kāda ir darbinieku atbildība un iespējamās sekas par lojalitātes un reputācijas pārkāpumiem u.c. tēmas. Kopumā vebinārā piedalījās 1333 dalībnieki no valsts iestādēm, pašvaldībām un to padotības iestādēm.

Dažas dalībnieku atsauksmes par pasākumu:

“Lieliski sagatavota un izskaidrota lojalitātes un reputācijas būtība,  izvērtēšanas aspekti, kā arī šīs informācijas vērtēšana  prasību un atbilstības noteikšanai”.

“Dalība seminārā sniedz iespēju iegūt jaunas zināšanas un dziļāku izpratni par lojalitātes un reputācijas vērtēšanas metodēm publiskajā pārvaldē. Semināra laikā tika izskaidroti dažādi novērtēšanas rīki, piemēri no prakses un jaunas pieejas, kas var būt ļoti noderīgas ikdienas darbā” .

“Situācijas izklāsts no cita skatu punkta - par nevainojamu/ labu reputāciju personāla atlasē”.

Ņemot vērā lielo interesi par šo tēmu, tika īstenots arī mācību praktikums, kurā dalībnieki grupās strādāja ar iestādes funkciju, vērtību un risku novērtēšanu, un priekšlikumu reputācijas un lojalitātes standarta noteikšanai izstrādi, tādējādi iegūstot padziļinātu izpratni par šo tēmu. Mācību praktikumu apmeklēja 94 dalībnieki no valsts iestādēm, pašvaldībām un pašvaldību iestādēm.


Mācības tika īstenotas ES Atveseļošanas fonda projekta Nr.6.3.1.1.i.0/1/22/I/VK/001 “Atvērtas, caurskatāmas, godprātīgas un atbildīgas publiskās pārvaldes attīstība” ietvaros