2025. gada pirmajā ceturksnī dažādās apmācībās piedalījās 13750 dalībnieku

Šī gada pirmais ceturksnis Publiskās pārvaldes digitālajai akadēmijai bijis darbīgs un intensīvs. Šajā laikā notikuši seši vebināri un organizētas 84 mācību grupas, kurās darbinieki pilnveidoja digitālās prasmes gan klātienē, gan attālināti. Mācību tēmas aptvēra plašu loku – no datu analīzes un digitālajiem rīkiem līdz projektu vadībai un personas datu aizsardzībai. Vislielāko interesi izraisīja praktiskas, ikdienā pielietojamas zināšanas, īpaši Excel apmācības. Šajā periodā jau izsniegti vairāk nekā 13 750 sertifikātu. 

Mācības turpinās arī padziļinātā formātā – 9 mēnešu programmā “Digitālo pārmaiņu projektu vadībā”, kur dalībnieki izstrādā risinājumus savām iestādēm. Programmā pārstāvētas dažādas tēmas – no digitālām pašapkalpošanās iespējām līdz mākslīgā intelekta izmantošanai dokumentu sagatavošanā. 

Digitālās akadēmijas aktivitātes neaprobežojas tikai ar mācībām. Februārī digitālie vēstneši viesojās Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestā, kur iepazinās ar to, kā digitalizēts darbinieku apmācību process un izstrādāti jauni e-pakalpojumi. Martā Preiļos notika darbnīca Latgales publiskā sektora darbiniekiem, savukārt 6. martā Mežaparkā aizvadīts gada galvenais notikums – konference “Digitālo prasmju spēks 2025”. 

Martā guvām arī starptautisku iedvesmu – Valsts administrācijas skolā viesojās Masačūsetsas Tehnoloģiju institūta lektore Dr. Anjali Sastry. Viņa programmas “Digitālo pārmaiņu projektu vadība” dalībniekiem vadīja praktisku darbnīcu par inovāciju ieviešanu publiskajā sektorā. Viņas vēstījums bija vienkāršs un spēcīgs – nav jāgaida ideāli apstākļi, lai sāktu pārmaiņas; tās veidojas caur mēģinājumiem, testēšanu un kopīgu mācīšanos. Pēcpusdienā Dr. Sastry vadīja atvērto lekciju “Ārpus sadarbības un zināšanām: kā mēs augam, mācoties kopā”, kurā publiskās pārvaldes darbinieki varēja gūt ieskatu, kā sadarbībā balstīta mācīšanās ietekmē sistēmiskas pārmaiņas. 

Šogad Digitālās akadēmijas saturs kļūst pieejamāks arī plašākai sabiedrībai – daļa no 2024. gadā notikušo vebināru ierakstiem tagad skatāmi Valsts administrācijas skolas YouTube kanālā. Tie pieejami ne tikai publiskās pārvaldes darbiniekiem, bet ikvienam interesentam, kurš vēlas iepazīties ar mākslīgā intelekta, datu izmantošanas un digitālās sadarbības iespējām.

📺 Digitālās akadēmijas vebināri – YouTube kanālā “Valsts administrācijas skola”

Par turpmākajiem Digitālās akadēmijas plāniem varam teikt, ka jūnijā turpināsim attīstīt prasmes dažādās grupu mācībās – sākot no dažādu rīku lietošanas līdz mākslīgā intelekta izmantošanai publiskajā pārvaldē, kā arī vebināros un klātienes pasākumos. Turpināsim darbu pie efektīvas un mērķtiecīgas mācību ietekmes novērtēšanas pieejas izstrādes, kā arī uzsākts darbs pie digitālo prasmju mācību ceļa karšu izstrādes. Maija izskaņā notiks vairākas darbnīcas, kurās dažādu jomu eksperti veidos digitālo prasmju mācību ceļa kartes un mācību programmas, definējot mācību tēmas un apakštēmas, mācību metodes, ieteicamos informācijas avotus un citus digitālo prasmju attīstīšanas aspektus, lai stiprinātu publiskās pārvaldes digitālo kapacitāti. 

Digitālās akadēmijas mērķis paliek nemainīgs – veidot publisko pārvaldi, kur mācīšanās ir ieradums, tehnoloģijas – uzticams ikdienas palīgs, bet pārmaiņas – kopīgs darbs, ko veicam soli pa solim. 


Aktivitātes tiek īstenotas ar Eiropas Savienības Atveseļošanās fonda projekta Nr. 2.3.2.2.i.0/1/23/I/VARAM/001 “Publiskās pārvaldes digitālā akadēmija” atbalstu.  

Saistītas tēmas

Publiskās pārvaldes digitālā akadēmija